Vigyázz Kész Főzz

Krémes kukoricaleves füstölt makrélával

2015. január 15. - BakonyiO

Az egyik újévi fogadalmam az volt, hogy hetente legalább egyszer halat eszünk valamilyen formában. Írországban nem volt gond a friss tengeri hal beszerzése és elmúlt évek alatt rengeteg halas receptet kipróbáltam. Az egyik nagy kedvencünk egy sűrű, tejszínes halleves (chowder), ami szinte minden étterem étlapján szerepel. Természetesen ennek az ételnek is ezerféle változata létezik, én is teszteltem jónéhányat az évek során.

Néhány napja gyönyörű füstölt makrélára bukkantam a Lidl-ben, aminek nem tudtam ellenállni. Gyorsan összedobtam ezt a laktató levest (ami szerintem inkább egytálétel). Bármilyen tengeri hallal el tudod készíteni és egy finom, ropogós pl. fokhagymás bagettal nincs is szükség másik fogásra.

krémes kukorica leves

 

HOZZÁVALÓK:

2 ek olíva olaj+ 1 ek vaj

1 hagyma, apróra vágva

1 kisebb póréhagyma, fehér része vékonyan felkarikázva

2 gerezd fokhagyma, összezúzva

1 szárzeller, vékonyan felvágva (elhagyható)

1 nagyobb buronya, 2*2cm-es kockára vágva

2 ek liszt

5 dl zöldség- vagy csirke alaplé

1 konzerv kukorica v. fagyasztott morzsolt kukorica (kb. 20 dkg)

3 dl tej v. tejszín

só, frissen őrölt tengeri bors

40 dkg tengeri hal, kisebb darabokra szedve (én füstölt makrélát hazsnáltam, de bármilyen megfelel)

friss petrezselyem és citrom a tálaláshoz

ÍGY KÉSZÍTSD EL:

  1. Olvaszd fel a vajat egy fazékban, add hozzá az olíva olajat, majd a zsiradékban párold a hagymát, póréhagymát, szárzellert kb. 5 percig, amíg puha nem lesz.
  2. Add hozzá a burgonyakockákat, főzd 1-2 percig a hagymával, majd keverd hozzá a lisztet. Öntsd hozzá az alaplevet, forrald fel, majd főzd lassú tűznél kb. 10-15 percig, amíg a burgonya puhulni kezd. Sózd, borsozd.
  3. Add hozzá a kukoricát, tejet v. tejszínt, ha nyers halat használsz, akkor a halkockákat. Főzd 2-3 percig, de ne nagyon kevergesd, mert a hal széttörik. (Ha füstölt halat használsz, annak elég 1 perc.) Ízesítsd sóval, borssal, ha szükséges.
  4. Apróra vágott friss petrezselyemmel tálald, adhatsz hozzá egy kevés citromlevet is.
 

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vigyazzkeszfozz.blog.hu/api/trackback/id/tr647754042

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása