Vigyázz Kész Főzz

Őszi zöldségleves kelkáposztával és árpával

LÉPÉSRŐL-LÉPÉSRE FOTÓKKAL

2015. szeptember 25. - BakonyiO

Szeretem az ilyen "mindent bele" zöldségleveseket, mert a végső eredmény sohasem hagy cserben. Ízletes, izgalmas, laktató ételek születnek a különféle zöldségkombinációkból.

minestrone_arpaval.jpg

A kelkáposzta fantasztikusan jól megállja a helyét a levesekben (is), mint pl. ennél a kelkáposzta-burgonya levesnél. Az árpát, mint levesbetétet pedig mindenkinek csak javasolni tudom, mert igazán hálás hozzávaló. Nemcsak egészséges, de gyorsan megfő (20-25 perc) és olcsó, tartalmas ételek készülhetnek belőle.

Így készült a leves lépésről-lépésre:

s2410005.JPG

A füstölt húsos szalonnát apró kockára vágtam.

s2410001.JPG

Előkészítettema zöldségeket. A hagymát és a szárzellert felaprítottam. A sárgarépát felkarikáztam, a kelkáposztát felvágtam nagyobb darabokra

s2410007.JPG

A szalonnakockákat kevés olajon megpirítottam.

s2410010.JPG

A megpirított szalonnához adtam a hagymát és szárzellert és kb. 5 perc alatt megpároltam, gyakran kevergetve.

s2410013.JPG

A hagymás-szalonnás keverékhez tettem a felkarikázott sárgarépát és néhány percig főztem.

s2410015.JPG

Ezután hozzáadtam a zúzott fokhagymát, kelkáposztát, egy szál rozmaringot, majd hozzáöntöttem a paradicsomot és az alaplevet. Sóztam, borsoztam és forralni kezdtem.

s2410020.JPG

Az árpát egy szűrőben folyó víz alatt átmostam és a levesbe kevertem. Lassan tűzön kb. 20 percig főztem.

s2410032.JPG

Mikor az árpa is megpuhult, hozzákevertem a leöblített vörösbabot és az apróra vágott petrezselymet. 1-2 percig főztem még, hogy a bab is átmelegedjen.

s2420003.JPG

 

HOZZÁVALÓK (kb. 6 személyre)

1 ek olíva olaj

10-15 dkg füstölt húsos szalonna, apró kockára vágva (enélkül is finom)

1 fej vöröshagyma (apró kockára vágva)

1 szál szárzeller

2 közepes sárgarépa, felkarikázva

1/2 fej kelkáposzta, nagyobb darabokra vágva

1 gerezd fokhagyma, zúzva

1 szál friss rozmaring (elhagyható)

1 db konzerv kockára vágott paradicsom

1-1.2l alaplé (csirke- v. zöldség) (ill. több, ha szükséges)

1 csésze árpa, átöblítve

1 db konzerv vörösbab, leöblítve

1 csokor friss petrezselyem, apróra vágva (opcionális)

só, frissen őrölt bors

 

ÍGY KÉSZÍTSD EL:

  1. Egy kevés olajon süsd pirosra a szalonnakockákat.
  2. Ha a szalonna megpirult, add hozzá a hagymát és szárzellert. Párold néhány percig, amíg a hagyma üveges lesz.
  3. Keverd hozzá a sárgarépa karikákat, ezt is főzd néhány percig. Mehet hozzá a fokhagyma, rozmaring és a kelkáposzta darabok.
  4. Öntsd hozzá az alaplevet és a paradicsomkonzervet. Sózd, borsozd és kezd el forralni.
  5. Közben öblítsd át az árpát folyó víz alatt egy szűrőben és add a leveshez. Közepes lángon főzd kb. 20 pecig, amíg az árpa megpuhul. ha szükséges, pótold a vizet.
  6. Keverd bele az átöblített vörösbabot és a petrezselymet. Főzd még 1-2 percig, sózd, borsozd, ha szükséges.
  7. Tálald frissen reszelt Parmezán sajttal. Jó étvágyat!

TIPP!

Kelkáposzta helyett tehetsz bele cukkinit, zöldbabot, a vörösbabot helyettesítheted fehérbabbal.

Már a Facebookon is megtalálhatsz, kattints ide! :-)

Szeretnél egy komplett, letölthető heti MENÜTERVET BEVÁSÁRLÓ LISTÁVALItt tudod INGYENESEN letölteni!

 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://vigyazzkeszfozz.blog.hu/api/trackback/id/tr627818202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása